TEMAT PRZEWODNI: Interim management – innowacyjne rozwiązanie dla firmy i menedżera.

PROGRAM KONFERENCJI – PLANOWANE PRELEKCJE*

8:30-9:15

Rejestracja. Zapraszamy na poranną kawę i networking.

Konferencję poprowadzi Paweł Kaczmarczyk, Dyrektor Departamentu Rozwoju Organizacji, Lewiatan

BLOK I: Wprowadzenie w świat interim management

9.30 – 9.45 W czym tkwi nowość? Czyli interim management jako odpowiedź
na wyzwania związane z zarządzaniem wiekiem i firmą.
Monika Buchajska- Wróbel, Wiceprezes Stowarzyszenia Interim Managers (SIM)
Podsumowanie i wnioski z projektu „Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem
i firmą”, który rozpoczął się jesienią 2012 skierowanego zarówno do firm, jak i doświadczonych menedżerów. Celem projektu jest promocja rozwiązania IM na polskim rynku pracy jako skutecznego sposobu wdrożenia polityki zarządzania wiekiem w firmie oraz sposobu na karierę dla doświadczonych pracowników 50+.

 

9.45 – 10.00 Czy polski rynek widzi Interim Managerów wyłącznie w roli managerów
do zadań specjalnych? Interim management w Polsce.


Grzegorz Sobiecki,
Wiceprezes Stowarzyszenia Interim Managers
W latach 2012–2013 Stowarzyszenie Interim Managers przeprowadziło badanie, którego celem była odpowiedź na pytanie czy w Polsce jest miejsce na projekty interim management
i zatrudnianie doświadczonych managerów czasowych. Kluczowym powodem zatrudniania managerów czasowych jest przyciągniecie dodatkowych kompetencji, których potrzebuje firma na czas projektu oraz restrukturyzacja i zarządzanie zmianą. Czy polski rynek widzi interim managerów wyłącznie w roli managerów do zadań specjalnych? Jakie branże korzystają z ich wiedzy i doświadczenia? W wystąpieniu zaprezentowane zostaną najważniejsze wyniki badań zrealizowanych w projekcie ”Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą”.
10.00 – 10.40

Trendy i kierunki rozwoju Interim management na dojrzałych rynkach.

David Taylor, Ambasador IM, przedstawiciel Institute of Interim Management w Wielkiej Brytanii

Praca w formule interim management jest rozwiązaniem znanym i często wykorzystywanym w krajach takich jakich jak Holandia, Wielka Brytania czy Niemcy. Założeń interim managementu nie trzeba też tłumaczyć managerom w krajach Europy zachodniej. Jak wygląda rozwinięty rynek usług IM? Kto i dlaczego decyduje się na wybór takiej drogi zawodowej? Do jakich zadań zapraszani są w Europie interim managerowie? W jakich sektorach i branżach najczęściej korzysta się z IM? Zapraszamy Państwa do udziału w prelekcji, której celem będzie zaprezentowanie mechanizmów działania rozwiniętego rynku usług IM oraz elementów, które wpłynęły na jego rozwój.

10.40 – 11.20

Właściwy dobór Interim Managera warunkiem sukcesu projektu.

Beata Bukowska, Partner Zarządzający Inwenta Sp. z o.o.

Karolina Niesiobędzka Rogatko, Interim Manager, Konsultant PI

Na podstawie wyników badań oraz doświadczeń postaramy się odpowiedzieć na pytanie, jak i dlaczego Interim Manager odnosi sukces. Prelekcja będzie oparta o wyniki badań profili behawioralnych PI® Interim Managerów oraz wnioski z projektów testujących.

11.20 – 11.40 Przerwa kawowa

BLOK II: Interim management w praktyce – case study

11.40 – 12.00

Jak z pracy etatowej przestawić się na pracę projektową – metodyka i narzędzia IM.

Grzegorz Sobiecki – Wiceprezes SIM

Praca na etat to ciągle dominujący sposób zatrudnienia. Tymczasem zmieniający się trend wskazuje, że nadchodzące dekady należeć będą do rynku pracy projektowej. To rewolucyjna zmiana, którą należy starannie przygotować. Stowarzyszenie Interim Managers (SIM) wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu na nowoczesne rozwiązania w zakresie implementacji pracy projektowej zarówno z punktu widzenia organizacji, jak i indywidualnego podejścia do oferty rozwoju ścieżki kariery dla managera. Wypracowany w ramach projektu zestaw gotowych do natychmiastowego użycia narzędzi z metodyką w formie podręcznika stanowi kamień milowy w rozwoju pracy projektowej na polskim rynku pracy.

12.00 – 13.00

Relacja z projektów testujących w organizacjach.

Metodyka oraz narzędzia IM wypracowane w projekcie „Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą” zostały przetestowane na „żywym organizmie” – w firmach działających na rynku polskim. Jakie projekty zostały zrealizowane? Jakie produkty i efekty zostały w nich wypracowane? Jakie wnioski płyną po ich zakończeniu? Swoimi doświadczeniami podzielą się uczestnicy testów: Klienci (firmy testujące rozwiązanie IM), Interim Managerowie (realizujący konkretne projekty), Shadow Managerowie (Senior Interim Managerowie nadzorujący projekty).

  • Filmowa relacja z projektów testujących w firmach BANDI i BGŻ
  • Interim management jako efektywne wsparcie w rozwoju mikro firmy Apexnet, Urszula Dziewit Interim Manager, Elżbieta Mądra – Shadow Interim Manager
  • Efektywność pod kontrolą, mapowanie miejsc i procesów powstawania kosztów, KDS, Agnieszka Zasikowska – Interim Manager, Ewa       Rytka – Shadow Interim Manager
13.00 – 13.40 Lunch
13.40 – 14.45 Panel dyskusyjny:
Sposób na oderwanie się od peletonu – interim management jako skuteczne narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej firmy
Prowadzenie: Małgorzata Maluśka, Bloom Partners

  • Ewa Rytka, Interim Manager, Aktyre
  • Ireneusz Miski, Prezes Zarządu, Tieto
  • Gabriel Sznajder, Dyrektor Zarządzający PMI Wrocław oraz VP – Head of Equities IT w firmie Credit Suisse
  • Marcin Biskup, Biskup & Joks Brokers


 

14.45 – 15.15

Case study. Poznaj najciekawsze projekty interimowe

Interim management Buy Out – Robert Loranc, Interim Manager.

15.15 Zakończenie konferencji