http://www.um.lublin.pl/um/index.php?t=200&id=18284

TEMAT PRZEWODNI: Interim management – innowacyjne rozwiązanie dla firmy i menedżera.

PROGRAM KONFERENCJI – PLANOWANE PRELEKCJE*

9:00-9:30

Rejestracja. Zapraszamy na poranną kawę i networking.

Konferencję poprowadzi – Marcin Bajda – doświadczony Interim Manager

BLOK I: Wprowadzenie w świat interim management

9.30 – 9.45 W czym tkwi nowość? Czyli interim management jako odpowiedź
na wyzwania związane z zarządzaniem wiekiem i firmą.
Monika Buchajska- Wróbel, Wiceprezes Stowarzyszenia Interim Managers (SIM)

Podsumowanie i wnioski z projektu „Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą”, który rozpoczął się jesienią 2012 skierowanego zarówno do firm, jak i doświadczonych menedżerów. Celem projektu jest promocja rozwiązania IM na polskim rynku pracy jako skutecznego sposobu wdrożenia polityki zarządzania wiekiem w firmie oraz sposobu na karierę dla doświadczonych pracowników 50+.

9.45 – 10.00 Czy polski rynek widzi Interim Managerów wyłącznie w roli managerów do zadań specjalnych? Interim management w Polsce.

Grzegorz Sobiecki, Wiceprezes Stowarzyszenia Interim ManagersW latach 2012–2013 Stowarzyszenie Interim Managers przeprowadziło badanie, którego celem była odpowiedź na pytanie czy w Polsce jest miejsce na projekty interim management
i zatrudnianie doświadczonych managerów czasowych. Kluczowym powodem zatrudniania managerów czasowych jest przyciągniecie dodatkowych kompetencji, których potrzebuje firma na czas projektu oraz restrukturyzacja i zarządzanie zmianą. Czy polski rynek widzi interim managerów wyłącznie w roli managerów do zadań specjalnych? Jakie branże korzystają z ich wiedzy i doświadczenia? W wystąpieniu zaprezentowane zostaną najważniejsze wyniki badań zrealizowanych w projekcie ”Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą”.
10.00 – 10.40

Trendy i kierunki rozwoju Interim management na dojrzałych rynkach.

Ad van der Rest, Prezes Institute of Interim Management w Wielkiej Brytanii

Praca w formule interim management jest rozwiązaniem znanym i często wykorzystywanym w krajach takich jakich jak Holandia, Wielka Brytania czy Niemcy. Założeń interim managementu nie trzeba też tłumaczyć managerom w krajach Europy zachodniej. Jak wygląda rozwinięty rynek usług IM? Kto i dlaczego decyduje się na wybór takiej drogi zawodowej? Do jakich zadań zapraszani są w Europie interim managerowie? W jakich sektorach i branżach najczęściej korzysta się z IM? Zapraszamy Państwa do udziału w prelekcji, której celem będzie zaprezentowanie mechanizmów działania rozwiniętego rynku usług IM oraz elementów, które wpłynęły na jego rozwój.

10.40 – 11.00

IM a wyzwania gospodarcze i rynkowe.  Jakich zmian możemy oczekiwać?  

dr hab. Anna Rakowska – profesor UMCS w Lublinie, kierownik Zakładu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Wydziale Ekonomicznym.

Prognozy polskiego rynku IM. Czy będzie rozwijał się tak jak rynek brytyjski? Jakich zmian możemy się spodziewać? Jak w kontekście zmian demograficznych, kulturowych oraz ekonomicznych zmieni się podejście do Interim management w Polsce?

11.00 – 11.20

Właściwy dobór Interim Managera warunkiem sukcesu projektu.

Beata Bukowska, Partner Zarządzający Inwenta Sp. z o.o.

Karolina Niesiobędzka Rogatko, Interim Manager, Konsultant PI

Na podstawie wyników badań oraz doświadczeń postaramy się odpowiedzieć na pytanie, jak i dlaczego Interim Manager odnosi sukces. Prelekcja będzie oparta o wyniki badań profili behawioralnych PI® Interim Managerów oraz wnioski z projektów testujących.

11.20 – 11.40 Przerwa kawowa

BLOK II: Interim management w praktyce – case study

11.40 – 12.00

Jak z pracy etatowej przestawić się na pracę projektową – metodyka i narzędzia IM.

Grzegorz Sobiecki – Wiceprezes SIM

Praca na etat to ciągle dominujący sposób zatrudnienia. Tymczasem zmieniający się trend wskazuje, że nadchodzące dekady należeć będą do rynku pracy projektowej. To rewolucyjna zmiana, którą należy starannie przygotować. Stowarzyszenie Interim Managers (SIM) wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu na nowoczesne rozwiązania w zakresie implementacji pracy projektowej zarówno z punktu widzenia organizacji, jak i indywidualnego podejścia do oferty rozwoju ścieżki kariery dla managera. Wypracowany w ramach projektu zestaw gotowych do natychmiastowego użycia narzędzi z metodyką w formie podręcznika stanowi kamień milowy w rozwoju pracy projektowej na polskim rynku pracy.

12.00 – 13.00

Relacja z projektów testujących w organizacjach.

Metodyka oraz narzędzia IM wypracowane w projekcie „Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą” zostały przetestowane na „żywym organizmie” – w firmach działających na rynku polskim. Jakie projekty zostały zrealizowane? Jakie produkty i efekty zostały w nich wypracowane? Jakie wnioski płyną po ich zakończeniu? Swoimi doświadczeniami podzielą się uczestnicy testów: Klienci (firmy testujące rozwiązanie IM), Interim Managerowie (realizujący konkretne projekty), Shadow Managerowie (Senior Interim Managerowie nadzorujący projekty).

  • Interim management jako efektywne wsparcie w rozwoju mikro firmy Apexnet, Urszula Dziewit Interim Manager, Elżbieta Mądra – Shadow Interim Manager
  • Efektywność pod kontrolą, mapowanie miejsc i procesów powstawania kosztów, KDS, Agnieszka Zasikowska – Interim Manager, Ewa       Rytka – Shadow Interim Manager
  • Optymalizacja procesów zarządczych; wdrożenie metodyki projektowej w firmie Idealia, Paweł Niezgodzki – Interim Manager, Marcin Bajda – Shadow Interim Manager
  • Opracowanie wdrożenia systemu ipb24 na rynku medycznym i farmaceutycznym – Robert Orłowski – Shadow Interim Manager.
13.00 – 13.40 Lunch
 13.40 – 14.30 Panel dyskusyjny:
Sposób na oderwanie się od peletonu – interim management jako skuteczne narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej firmy
Moderator: Stanisław Wojnicki – Interim ManagerW debacie udział wezmą m.in.:
Paweł Dudek –
Prezes Wars;
Jan Chadam – Prezes Gaz System;
Dr n. med. Cezary Sawulski – Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny Centrum Medycznego „SANITAS”
Ewa Rytka –
Interim Manager
 14.30 – 15.30

Case study. Poznaj najciekawsze projekty interimowe

Interim w lokalnym rodzinnym środowisku. Case Study firmy Oknostyl z woj. lubelskiego

Mateusz Sagan – Interim Manager

15.30 – 16.20 Panel dyskusyjny:
Interim Management – rozwiązanie dla lubelskiego rynku pracy
Moderatorzy: Stanisław Wojnicki – Interim Manager
Uczestnicy:
Tomasz Małecki – Prezes Lubelskiego Parku Naukowo – Technologicznego
Maciej Maniecki – Prezes Zarządu Rady Przedsiębiorczości Lubelszczyzny
dr Mariusz Sagan – Dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów UM Lublin
16.30 Zakończenie konferencji