TEMAT PRZEWODNI: Interim management – innowacyjne rozwiązanie dla firmy i menedżera.
PROGRAM KONFERENCJI – PLANOWANE PRELEKCJE*
Konferencję poprowadzi Krzysztof Koszela, Członek Zarządu Colian S.A.
8:30-9:15 | Rejestracja. Zapraszamy na poranną kawę i networking |
9:15-9:30 |
Uroczyste otwarcie. Prof. dr hab. Marian Gorynia – Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu |
BLOK I: Wprowadzenie w świat interim management |
|
9.30 – 9.45 |
W czym tkwi nowość? Czyli interim management jako odpowiedź na wyzwania związane z zarządzaniem wiekiem i firmą.
Podsumowanie i wnioski z projektu „Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą”, który rozpoczął się jesienią 2012 skierowanego zarówno do firm, jak i doświadczonych menedżerów. Celem projektu jest promocja rozwiązania IM na polskim rynku pracy jako skutecznego sposobu wdrożenia polityki zarządzania wiekiem w firmie oraz sposobu na karierę dla doświadczonych pracowników 50+. |
9.45 – 10.00 |
Czy polski rynek widzi Interim Managerów wyłącznie w roli managerów do zadań specjalnych? Interim management w Polsce.
W latach 2012–2013 Stowarzyszenie Interim Managers przeprowadziło badanie, którego celem była odpowiedź na pytanie czy w Polsce jest miejsce na projekty interim management |
10.00 – 10.40 |
Trendy i kierunki rozwoju Interim management na dojrzałych rynkach. Ad van der Rest, Prezes Institute of Interim Management w Wielkiej Brytanii Praca w formule interim management jest rozwiązaniem znanym i często wykorzystywanym w krajach takich jakich jak Holandia, Wielka Brytania czy Niemcy. Założeń interim managementu nie trzeba też tłumaczyć managerom w krajach Europy zachodniej. Jak wygląda rozwinięty rynek usług IM? Kto i dlaczego decyduje się na wybór takiej drogi zawodowej? Do jakich zadań zapraszani są w Europie interim managerowie? W jakich sektorach i branżach najczęściej korzysta się z IM? Zapraszamy Państwa do udziału w prelekcji, której celem będzie zaprezentowanie mechanizmów działania rozwiniętego rynku usług IM oraz elementów, które wpłynęły na jego rozwój. |
10.40 – 11.20 |
Właściwy dobór Interim Managera warunkiem sukcesu projektu. Beata Bukowska, Partner Zarządzający Inwenta Sp. z o.o. Karolina Niesiobędzka Rogatko, Interim Manager, Konsultant PI |
11.20 – 11.40 | Przerwa kawowa |
BLOK II: Interim management w praktyce – case study |
|
11.40 – 12.00 |
Jak z pracy etatowej przestawić się na pracę projektową – metodyka i narzędzia IM. Roman Wendt – Prezes Stowarzyszenie Interim Managers Praca na etat to ciągle dominujący sposób zatrudnienia. Tymczasem zmieniający się trend wskazuje, że nadchodzące dekady należeć będą do rynku pracy projektowej. To rewolucyjna zmiana, którą należy starannie przygotować. Stowarzyszenie Interim Managers (SIM) wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu na nowoczesne rozwiązania w zakresie implementacji pracy projektowej zarówno z punktu widzenia organizacji, jak i indywidualnego podejścia do oferty rozwoju ścieżki kariery dla managera. Wypracowany w ramach projektu zestaw gotowych do natychmiastowego użycia narzędzi z metodyką w formie podręcznika stanowi kamień milowy w rozwoju pracy projektowej na polskim rynku pracy. |
12.00 – 13.00 |
Relacja z projektów testujących w organizacjach. Metodyka oraz narzędzia IM wypracowane w projekcie „Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą” zostały przetestowane na „żywym organizmie” – w firmach działających na rynku polskim. Jakie projekty zostały zrealizowane? Jakie produkty i efekty zostały w nich wypracowane? Jakie wnioski płyną po ich zakończeniu? Swoimi doświadczeniami podzielą się uczestnicy testów: Klienci (firmy testujące rozwiązanie IM), Interim Managerowie (realizujący konkretne projekty), Shadow Managerowie (Senior Interim Managerowie nadzorujący projekty).
|
13.00 – 13.40 | Lunch |
13.40 – 14.30 | Panel dyskusyjny: Interim Management – czy jest to rozwiązanie dla lokalnego rynku pracy? Moderator: Krzysztof Koszela, Członek Zarządu Colian Uczestnicy: Prof. dr hab. Bogdan Sojkin, Kierownik Katedry Marketingu Produktu na Wydziale Towaroznawstwa UEP Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Piotr Wisoky – Partner w Kontrakt OSH Maciej Pawłowski – Wiceprezes Kupiec |
14.30 – 15.30 |
Case study. Poznaj najciekawsze projekty interimowe. Ewa Rytka – Interim Manger |
15.30 – 16.20 |
Sposób na oderwanie się od peletonu – interim management jako skuteczne narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej firmy Moderator: Grzegorz Sobiecki, Wiceprezes Stowarzyszenia Interim Managers Uczestnicy: Andrzej Głowacki – Prezes Zarządu DGA Jan Slob – Prezes Zarządu Akrikhin (Holandia) Mieczysław Rozemberg, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, Scanclimber Ad van der Rest – Prezes IIM (UK) |
16.30 | Zakończenie konferencji |